Головна сторінка

Основні завдання і напрямки роботи шкільної бібліотеки на сучасному етапі спрямовуються на виховання в учнів інформаційної культури, любові та бережливого ставлення до книги, культури читання.
Незаперечним є той факт, що виховання в учнів любові до книги, вироблення у них глибоких читацьких інтересів - одне з головних завдань, яке необхідно розв'язувати на сучасному етапі реформування загальноосвітньої школи. Шкільна бібліотека відіграє вирішальну роль у формуванні й розвитку читацьких інтересів учнів. Вона розв'язує це завдання спільно з педагогічним колективом, сім'єю.
 Плануючи роботу з виховання в учнів читацьких інтересів, я враховую вікові особливості читачів.
Діти молодшого шкільного віку своєрідно сприймають навколишній світ, відображений у книзі. Вони по - своєму ставляться до всього, що читають. Характерним для молодших школярів є інтерес до всього, що їх оточує. У розвитку читацьких інтересів учнів важливу роль відіграють почуття та емоції. А тому, підбираючи літературу для читання, я це враховую. Підбираю книги з яскравими малюнками, бажано нові та цікаві за змістом. При повторному обміні книг, в ході бесіди, я цікавлюсь чи сподобалася книга, чим саме. В мене уже є уявлення про даного читача і його читацький інтерес.
В бібліотеці виділена література для дітей молодшого шкільного віку. Діти мають можливість самостійно вибирати книги. При цьому вони отримують задоволення від спілкування з книгою. Також учні молодших класів охоче беруть книги, які порекомендував учитель, або бібліотекар. Рекомендуючи ту чи іншу книгу, я допомагаю знайти учневі те, що йому потрібно, і одночасно привчаю читача свідомо формувати свої інтереси та бажання.
Рекомендаційна бесіда з одним читачем часто перетворюється на перевірочну бесіду з іншим, тому що діти цього віку дуже емоційні, вони хочуть поділитися враженнями від прочитаного, і разом з тим дають свою оцінку твору.
У формуванні читацьких інтересів підлітків є свої особливості. Підлітків цікавить світ пригод та фантастики, книги про життя дітей, класична література, різноманітні енциклопедії та енциклопедичні словники. В книжковому фонді бібліотеки виділено літературу для дітей цього віку.
Старший шкільний вік є періодом досягнення не тільки фізичної, а й розумової зрілості. Це період мрій, шукань, випробування своїх сил, захоплень і розчарувань, породжуваних труднощами у досягненні мети.
З метою виховання учнів старшого віку проводяться  бібліотечні уроки: "Як користуватися довідково-бібліографічним апаратом бібліотеки", "Система каталогів і картотек", "Правила користування бібліографічними покажчиками".
Бібліотека активно включається в проведення загальношкільних масових заходів: готує добірки літератури та питання до вікторини чи диспуту, бібліографічні огляди, книжкові виставки, викладки, перегляди літератури.
 

Комментариев нет:

Отправить комментарий